sobota, 3 grudnia 2016

ORZECHOWIEC NA MIODOWYM CIEŚCIE

Tradycyjne ciasto na Boże Narodzenie, jedno z moich ulubionych.

 


 


SKŁADNIKI

Krokant orzechowy:
30 dag orzechów włoskich,
10 dag masła,
2 łyżki miodu,
½ szkl. cukru

Ciasto miodowe:
4 szkl. mąki,
1 kostka masła,
1 szkl. cukru,
2 łyżeczki sody,
3 łyżki miodu,
2 jajka

Krem gotowany:
2 szkl. mleka,
2 łyżki mąki ziemniaczanej,
1 łyżka mąki pszennej,
3 cukry waniliowe,
¾ szkl. cukru,
½ kostki masła,
½ kostki margaryny

WYKONANIE 

Krokant orzechowy: Orzechy pokroić na ćwiartki. Wszystkie składniki podgrzewać w rondelku na małym ogniu ok. 10 min, nie gotować.

Ciasto miodowe: Z podanych składników zagniatamy ciasto, dzielimy na 3 części. Ciasto wyłożyć do 3 foremek o wymiarach 38x22 cm. Na jedno ciasto wykładamy krokant orzechowy, pieczemy 20 min w 180 stopniach. Ciasta bez orzechów pieczemy 15 min, studzimy, po wystudzeniu nasączamy herbatą.

Krem gotowany: W ½ szkl. rozrabiamy mąki. Resztę mleka zagotowujemy z cukrem, dodajemy budyń i zagotowujemy. Do gorącego budyniu dodajemy cukry waniliowe oraz masło i margarynę, miksujemy do połączenia składników. Gorącą masą przekładamy nasączone blaty ciasta, na wierzchu układamy ciasto z orzechami. Ciasto najlepiej smakuje po 1-2 dniach.

4 komentarze:

  1. Oj tak, to zdecydowanie moje smaki :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje kubki smakowe również baaardzo lubią to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja piekłam same kruche ciasta ,a orzechy dałam na ciasto na końcu

    OdpowiedzUsuń