poniedziałek, 11 kwietnia 2016

PASZTET DROBIOWY Z KASZĄ MANNĄ

tradycyjny przepis na pasztet według mojej mamy, nie ma sobie równych, doskonały na kanapki!!!

 




SKŁADNIKI 

1 kura,
1 marchewka,
1 pietruszka
5 wątróbek i żołądków drobiowych,
½ szkl. kaszy manny,
1 bułka pszenna,
1 cebula,
3 jajka, 
Przyprawy: 
majeranek,
 pieprz ziołowy, 
gałka muszkatołowa, 
sól,
 pieprz czarny
bułka tarta 


WYKONANIE

Z kury, wątróbki, żołądków i warzyw gotujemy wywar, aż składniki będą miękkie. Mannę gotujemy na wywarze z kury. Bułkę namaczamy w wodzie. Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy. Mięso obieramy z kości, mielimy w maszynce wraz z odciśniętą bułką i warzywami. Zmielone składniki mieszamy z jajkami i kaszą manną, przyprawiamy wg uznania  - użyłam majeranku, soli, pieprzu i gałki muszkatołowej. Przekładamy do foremek wysmarowanych cienko olejem i posypanych bułką tartą. Wierzch pasztetu posypujemy bułką tartą. Pieczemy ok. 1 godz. 


Pasztet upiekłam w formach PAPILART, których nie trzeba dodatkowo natłuszczać, ponieważ forma pokryta jest silikonem. Natomiast  ja lekko natłuściłam foremki ponieważ lubię skorupkę powstałą z bułki tartej, jednak ten krok możecie pominąć, jeśli użycie foremek od PAPILART, gdyż wypieki i inne potrawy łatwo wychodzącą z foremek.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz