wtorek, 29 listopada 2016

BABKA CHAŁWOWA Z ŻURAWINĄ

Leciutka i puszysta babka o wyczuwalnym smaku chałwy, z dodatkiem suszonej żurawiny, idealna do popołudniowej kawy. Do pieczenia użyłam 2 foremek od PAPILART.










SKŁADNIKI

3 jajka,
pół szkl. cukru,
1,5 szkl. mąki pszennej,
0,5 szkl. mąki ziemniaczanej,
15 dag masła,
100 g chałwy waniliowej,
3 łyżki śmietany 18%,
1 łyżeczka proszku do pieczenia,
aromat waniliowy,
½ szkl. suszonej żurawiny,
cukier puder do posypania



WYKONANIE
Masło ucieramy z cukrem, dodajemy po 1 jajku, dokładnie ucieramy, dodajemy rozdrobniona chałwę. Następnie dodajemy śmietanę, mąki i proszek do pieczenia oraz olejek, dokładnie ucieramy, dodajemy żurawinę, mieszamy łyżką. Przekładamy do foremki na babkę lub keksówki. Użyłam 2 foremek, takiej o wymiarach 10x20 cm i takiej o wym. 7x18 cm. Pieczemy ok. 40 min w 180 stopniach. Po upieczeniu i wystudzeniu posypujemy cukrem pudrem.


3 komentarze:

  1. pyszna babka, mam nadmiar chałwy więc chetnie z przepisu skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  2. Babeczka w sam raz do jesiennej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna propozycja. Jeszcze nie piekłam ciast z chałwą, wykorzystywałam ją tylko do kremu chałwowego :)
    Podkradam przepis i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń